tisdag 18 september 2012

Hörstel - Albachten (17 sept) 54 km.

Eftersom det inte alltid finns tillgång till nätet på hotellen skriver jag nu datum även i rubriken, eftersom jag får lägga ut flera inlägg varje gång.
Vädret var mulet, vinden lätt sned motvind, men vad gör väl det? Känslan av att få leva ett så här ansvarslöst liv, bara ta dagen som den kommer, träffa underbara människor och ta in alla nya intryck man matas med, uppväger med råge alla motvindar och regnskurar man utsätts för!
Vi handlade och tog ut pengar.
Kursen lades sedan över Münster, främst av topografiska skäl. Tog en och en halv timme, cykelbanorna blir smala när tusentals cyklister ska hem från jobbet, vilket tydligen var fallet när vi kom vid fyratiden! Gud nåde dig om du inte håller längst till höger, så det går att köra om!!! Inga-Lis ropade hela tiden bakifrån att jag skulle se upp! Ringklockorna pinglade muntert(?) hela tiden och samtidigt skulle man försöka läsa kartan!
Münster är en mycket vacker stad, med otroliga byggnader! En stor sjö, mitt i staden,  med gröna parker omkring, förhöjer intrycket ytterligare!
Kom så småningom till Albachten, där första hotellet var fullbelagt. Nästa hotell tog varmt emot oss, en jättetrevlig man bar Inga-Lis packning uppför trappan till rummet.
Har ätit lax respektive schnitzel, och nu väntar John Blund på att hans sand i våra ögon ska ta ut sin rätt...

Dagens resrutt från spets till spets, dock mobilbild, som ger, tyvärr, dålig kvalitet!

Hästhoppningshinder?


Fors i ån"Ems".

Segelregatta på en liten sjö, mitt inne i en park i Munster.

Vi gör som på dagis: tar fruktpaus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar